Monday 16 January 2017

3 Cara Untuk Belajar Opening Baru




Pembelajaran Opening baru boleh menjadi satu tugas yang mencabar tetapi memuaskan. Sebaik sahaja anda telah dapat menggunakan untuk variasi tertentu (cth french defense atau Catalan), ia boleh menjadi sukar untuk beralih kepada bermain sesuatu yang lain, tetapi pada masa yang sama ia akan mengembangkan pemahaman anda tentang struktur pawn  yang berbeza dan middlegames.

Berikut adalah tiga tips untuk membantu anda belajar Opening baru:


  • Kaji permainan klasik yang dimainkan oleh anda yang  lalu. Kebanyakan opening mempunyai beberapa "perintis" yang bekerja untuk mendevelopkan idea-idea middlegame di sebalik setiap variation. Dengan mengkaji permainan yang lepas- lepas, anda akan mendapat idea yang bernas untuk mencuba strategi baru. Sebagai contoh, jika anda belajar King's Indian Defense, mengkaji permainan pemain ternama seperti Fischer, Bronstein, Gligoric dan Stein, , akan menjadi sesuatu permulaan yang baik .
  • Buat satu senarai  idea baru yang  bertema. Setiap opening mempunyai pelbagai tema strategik dan taktikal yang sering mengambil tempat di dalam satu set struktur tertentu. Ketika mengkaji permainan baru, mencari gerakan biasa sekeping, memecahkan pajak gadai, dan tembakan taktikal dan secara beransur-ansur ingatkan diri anda idea-idea ini perlu diperhatikan dalam permainan anda sendiri. Matlamat anda dalam pembelajaran opening baru adalah untuk membiasakan diri dengan strategi biasa dan motif  taktikal  sebanyak mungkin.
  • Bermain banyak permainan dan latihan (dan belajar daripada mereka). Perkara yang paling penting adalah untuk bermain banyak permainan, sebaik-baiknya G / 15 atau lebih, supaya anda boleh mendapat beberapa pengalaman dengan opening baru anda. Yang penting adalah  cuba untuk belajar sesuatu daripada setiap perlawanan yang anda main, sama ada anda menang atau kalah, untuk melihat bagaimana anda boleh mengendalikan opening itu dan middlegame yang berikutnya agar menjadi lebih baik daripada sebelumnya


Jika anda mahu belajar   opening baru yang lebih lanjut, cuba mencarinya dalam laman web Chess.com yang banyak mengandungi video dan artikel. Pastikan anda juga menyemak OPENING EXPLORER Chess.com di sini untuk mencari semua database of all variation 

Harap anda dapat sesuatu daripada perkongsian saya ini .

Boleh Tekan Sini Untuk belajar Banyak Opening Baru



No comments:

Post a Comment

slider picture

  • Cougar

    Cougar

  • Lions

    Lions

  • Snowalker

    Snowalker

  • Howling

    Howling

  • Sunbathing

    Sunbathing